Monday, February 13, 2006

...the battle of the conflicting will...

Jeg driver å stanger hodet i veggen for tida... får ikke motsetningene mellom det å være ansatt i kirka, og det å i bunn og grunn bare være der for å tjene, til å gå opp. Jeg tenker tidvis at det må ha vært så mye enklere for deg Jesus, selv om jeg vet at det er en sannhet med modifikajsoner. Hvis du er prøvd i alt, slik Bibelen sier, så kan ikke ting ha vært så enkelt alikavel, - samtidig med at det er noe som må handle om nettopp enkelhet opp i alt dette også.........!!!!!!!!!
Spagaten mellom å skulle innfri jobbdelen, med alle forventninger og instrukser, og ikke minst min egen higen etter både "anerkjennelse og trygge, kjente rammer" (...et område der jeg heldigvis har dødd en del, men som likevel spretter frem igjen når jeg minst aner det) ... og lengselen etter å kunne tjene helhjerta, er ikke bare vanskelig, men også tidvis kjempevond. Men der er vel trøst i at det kanskje ikke er så ulikt det du selv gikk igjenom Jesus. Du drev jo med multi-sansing hele tiden, vendt som du var både mot Gud og mot verden, - og det var jo ikke akkurat kompatible størrelser akkurat.

Far, du ser at hjerte mitt lengter etter å kunne tjene deg mer, og helere. Og du ser viljen min som ikke alltid er enig. Hjelp meg! -hjelp meg til tjene deg og de du har ført i min veg / gitt meg, slik du har tjent oss.

2 Comments:

Blogger funky_uncle said...

Jeg tror de fleste slike problemer stammer fra at vi ser oss selv mer som tjenere enn barn.

10:59 AM  
Blogger Øyvind Tonheim said...

tror du treffe spiker'n midt på hode der... e vil mye heller være barn anytime.

3:26 PM  

Post a Comment

<< Home